1
Logistieke Dienstverlening

NTL heeft ter ondersteuning voor haar afdelingen Service en Deployment een eigen warehouse ingericht en tevens zijn er verschillende warehouses voor onze klanten. De totale vloeroppervlakte betreft 1200M2 en is verdeeld over 2 locaties in Leusden.

Inbound

Het proces begint bij de inbound of wel het binnen brengen van de goederen en deze op locatie afleveren. Tevens worden alle goederen die bij NTL binnen komen geadministreerd in ons eigen CRM systeem.

Storage

Zodra de goederen worden binnengebracht, krijgen ze een locatie toegewezen en worden als zodanig op deze locatie opgeslagen. De opgeslagen goederen zullen conform de eisen van het produkt in de juiste conditie (omgeving en temperatuur) worden bewaard. Daar waar er goederen zijn die datum gevoelig zijn wordt het FIFO principe (First In First Out) gehanteerd.

Outbound

Als de goederen moeten worden ingezet voor IMAC of Repair dan zullen deze worden uitgeboekt en van locatie worden verwijderd. Daar waar het specifieke goederen zijn die in opslag staan voor de klant, zullen deze worden uitgeleverd en ook in onze systemen administratief worden geüpdate.

Reporting

Alle handelingen binnen onze logistiek worden verwerkt in ons eigen CRM systeem. Vanuit dit systeem kunnen wij verschillende rapportages halen die we intern dan wel extern gebruiken. Binnen ons systeem hanteren wij een min / max planning, zodat we op basis van deze parameters op tijd kunnen herbestellen dan wel onze klanten kunnen informeren dat de voorraad verhoogd moet worden. Tevens kunnen wij zien hoe onze goederen door het bedrijf naar verschillende magazijnen worden verplaatst. Een mooi voorbeeld is voorraad die binnen komt en wordt opgeslagen, vervolgens verplaatst wordt naar staging en uiteindelijk wordt geïnstalleerd bij de klant.